Ons nieuws

Home » Nieuws » Tour de data

Tour de data

NTT moet de wielerronde 'revolutionair' digitaliseren

tour de franceEen monument van meer dan een eeuw dat zich een hypermoderne jas aanmeet. Die transformatie voltrekt zich tijdens de lopende editie van de Tour de France. De wielerronde is niet alleen de data-rijkste ooit, zij maakt ook voor het eerst ruimte voor machine learning. Ontwikkelingen die het niet alleen bijzonder interessant voor het publiek maken, maar ook voor commentatoren, deelnemende wielerteams en zelfs renners. ‘It’s all about data.’

In de techzone, het voor internationale media ingeruimde gebied in de finishplaats van elke etappe, is hij door z’n indrukwekkende grote en blauwe kleur nauwelijks over het hoofd te zien: de Big Data Truck, het mobiele zenuwcentrum van de Tour de France. Op de flank van de truck prijken de letters N, T en T, wat staat voor Nippon Telegraph and Telephone Corporation, het Japanse concern dat als technologiepartner van de Tour de France-organisatie Amaury Sport Organisation (ASO) optreedt.

Lees hier verder voor het compete artikel

Bron: Computable, 17 juli 2019, Cees Visser

alle nieuwsberichten