Ons nieuws

Home » Nieuws » Kom alles te weten over Linkedin Sales Navigator

Kom alles te weten over Linkedin Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator is een geweldig tool - als je er tenminste regelmatig gebruikt van maakt. Het laat je naar prospects zoeken en helpt je om sneller met ze in contact te komen. Er zijn echter niet veel sales professionals die weten hoe ze het volledige potentieel ervan kunnen benutten. Meer toegang tot je prospects, betekent dan niet noodzakelijkerwijs dat je succes zult hebben - je moet weten hoe je jouw prospects moet overhalen om op je te reageren.

Daarom deel ik een paar belangrijke tips hoe je LinkedIn Sales Navigator inzet om nieuwe leads te krijgen:

 

Filters gebruiken om prospects te vinden

 Sales Navigator heeft veel geavanceerde filters die je kunnen helpen bij het vinden van specifieke prospecttypes. Sommige daarvan, zoals bedrijfstype, groepen, ervaring, ledengeschiedenis en senioriteitsniveau, zijn ook beschikbaar voor LinkedIn Premium leden. Met Sales Navigator kun je echter ook filteren op jaren “in de huidige positie” en bij “het huidige bedrijf”, op geplaatste keywords en tevens op de locatie van het hoofdkantoor. Hier zijn een paar andere nuttige filters:

 

  • Het “Interested in” filter - gebruik het om de zoekopdrachten te verfijnen. Je kunt een geoptimaliseerde zoekopdracht uitvoeren om de beslisser van een bedrijf te vinden, en op content keyword filteren op basis van wat zij hebben aangegeven interessant te vinden. Het zal je helpen om de waarde te bieden waar je prospects naar op zoek zijn, of om te bepalen of ze überhaupt potentiële leads voor je zijn.
  • De “Share experiences with you” filter - gebruik het om u te helpen leads te vinden die u gemakkelijker kunt koppelen. Als u Sales Navigator volledig gebruikt, draait het er allemaal om reacties te krijgen. Als je een gedeelde ervaring aan een prospect vermeldt, is de kans hoger dat ze je terugbellen.

 

Gebruik TeamLink voor betere verbindingen

 

TeamLink is een tool die wordt geleverd met een Sales Navigator-licentie voor teams of ondernemingen en het kan heel nuttig zijn. Het laat je zien of iemand in jouw bedrijf een connectie heeft met een potentiële prospect. Als zij dan contact met de lead opnemen is contact warmer. Het verhoogt de kans op een succesvolle conversie. Met TeamLink kan je ook je verbindingszoekopdrachten opslaan, zodat je automatisch op de hoogte wordt gebracht als een van jouw medewerkers verbinding maakt met een van je leads. En met de TeamLink Connections filter kan je prospects vinden met wie je al een connectie deelt.

 

LinkedIn Sales Navigator integreren met uw CRM

 

Met LinkedIn integraties is het super eenvoudig om toegang te krijgen tot gedeelde verbindingen en profielgegevens vanuit Sales Navigator in uw CRM. Dat kan je veel tijd, tab-openen en zoeken besparen. Het gebruik van LinkedIn's Data validatie is ook geweldig om de contactgegevens in je CRM bij te werken. Zo ben je er zeker van dat de informatie over leads accuraat en up-to-date is. Dit helpt je op jouw beurt om een goede verstandhouding met hen op te bouwen. En we weten allemaal dat dat de reden is waarom jouw pitches succesvol zijn J

 

Deze functies zijn allemaal nuttig, maar geen enkele maakt het verschil als je niet weet hoe u de deal moet sluiten. Onze gratis online gids 7 Social Selling Strategies helpt je om dit te leren, zodat je het meeste uit je LinkedIn Sales Navigator haalt.

 

Als auteur van het boek LinkedIn Sales Navigator for Dummies wat volgende week officieel gelanceerd wordt biedt Perry onze lezers het volgende aan: Iedereen die het boek op 17 september koopt, krijgt van Perry als bonus toegang tot zijn compleet vernieuwde online LinkedIn Profiel Training ter waarde van €97. Om dit niet te missen, meld je aan op www.salesnavigatorfordummies.com.

 


alle nieuwsberichten